سخنرانی جناب آقای دکتر احدفرامرز قراملکی در مراسم اختتامیه همایش
08 آذر 1402
سخنرانی جناب آقای دکتر احدفرامرز قراملکی در مراسم اختتامیه همایش

در ادامه فایل تصویری و گزارش مکتوب سخنرانی جناب آقای دکتر احدفرامرز قراملکی رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مراسم اختتامیه همایش بین المللی الهیات زیارت که در تاریخ 25 آبان 1402 در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار گردید تقدیم می گردد.

 

مشاهده فیلم سخنرانی

 

ظرفیتی که آستان قدس رضوی برای مطالعات و پژوهش در سطح جهانی ایجاد کرده کاری بسیار بی نظیر است، از این رو بر تداوم و ادامه کار این همایش تاکید شده است. با برگزاری این همایش زمینه و بستری فراهم شده است تا دانشمندان از فرصت‌ها و ظرفیت‌های استثنایی که این آستان مقدس فراهم آورده است، بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه مطالعه آسیب شناسی زیارت در این مرکز صورت گرفته و گروهی از پژوهشگران، حجم بسیاری از زائران را با این محور بررسی و مطالعه کرده اند. در این آستان مقدس یک ذخیره بزرگ علمی قفل شده وجود دارد و که باید باز شود؛ داده‌های بسیار زیادی درباره شفا بخشی وجود دارد و مطالعات انجام شده در حوزه زیارت، تحول خاصی در سطح جهانی  ایجاد می‌کند. قصه شفابخشی با مستندات دقیق پزشکی همراه است و انواع داده‌ها و  تاریخچه فرد شفاگرفته ثبت شده است.
لازمه استمرار آن، ارائه‌های پژوهشی استادان و همکاری با انجمن علمی فلسفه دین باید ادامه تداوم یابد. در ادامه برگزاری این همایش، مدرسه مطالعات میان رشته‌ای در تابستان باید در بخش فارسی زبان و انگلیسی زبان شکل گیرد  که خروجی آن تربیت محققینی برای بنیاد پژوهش‌ها، دانشگاه رضوی و آستان قدس رضوی است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما