سخنرانی جناب آقای دکتر رضا اکبری در مراسم افتتاحیه همایش
07 آذر 1402
سخنرانی جناب آقای دکتر رضا اکبری در مراسم افتتاحیه همایش

در ادامه فایل تصویری و گزارش مکتوب سخنرانی جناب آقای دکتر اکبری دبیر علمی همایش در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی الهیات زیارت که در تاریخ 24 آبان 1402 در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار گردید تقدیم می گردد.

 

مشاهده فیلم سخنرانی

 

هدف از برگزاری این همایش، روشن ساختن ابعاد مختلف الهیات زیارت، گسترش مباحث میان رشته ای در این عرصه، ایجاد زمینه گفتگو میان اسلام و دیگر ادیان و همچنین امامیه و دیگر مذاهب اسلامی از منظر زیارت و به طور کلی پرداختن به ظرفیت ها، امتیازها و آسیب ها در حوزه الهیات زیارت است.
حدود ۲۰ پیش نشست تخصصی به صورت مجازی و حضوری به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی توسط دبیرخانه علمی همایش برای زمینه سازی علمی برای مشارکت هرچه بیشتر پژوهشگران در این همایش، برگزار شده است.
دبیر علمی این همایش‌ نیز با اشاره به حضور پررنگ بانوان در این همایش گفت: شرکت کنندگان در این همایش بین المللی، استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور هستند و قرار است این همایش مانند یک درخت طیبه، ریشه و ثمره هایش گسترش یابد.
رضا اکبری با اشاره به دریافت مقالات هم به صورت فردی و هم مشترک، افزود: استادانی از کشور های مختلف  مانند عراق، آلمان، هند، پاکستان و انگلستان در این همایش حضور پیدا کردند.
نکته خاص این همایش الگوی متفاوت در ارائه است، این همایش چکیده ها را از فارسی به انگلیسی و عربی هم ترجمه کرده است که در سامانه همایش، تمام اطلاعات ثبت شده و منبع خوبی برای مطالعات الهیات زیارت را فراهم کرده است.